Varme hæklerier

Det bliver koldere og koldere udenfor, og når jeg nu bliver tykkere og tykkere, og dermed ikke kan passe mine vinterjakker, som må jeg ty til andre muligheder for at holde mig varm 🙂
Som i nok kan se på billedet herunder, så er jeg gravid (billedet er nogle uger gammelt). Jeg er pt. 25 uger henne, og det kniber så småt med at passe mine jakker.
20+0
Derfor er jeg gået i gang med at hækle en poncho, som forhåbentlig kan holde mig varm hen over vinteren.
Jeg fandt (med lidt hjælp fra en facebookgruppe) frem til dette mønster fra Hjemmet. Garnet fandt jeg  på messen i Fredericia i sidste weekend.
Source
Indtil videre er jeg nået så langt (se billedet). Det er ikke den samme garntype, som i opskriften, jeg har valgt at bruge, så der går nok lidt mere garn til. Planen er også, at ponchoen skal være lidt længere, så den kan varme godt ned over maven.
Jeg har købt 3 nøgler garn, og jeg er spændt på, hvor langt det rækker.
Jeg leger lidt med tanken om at hækle en omgang eller to i en anden farve for at bryde den blå – måske det cerise, som i kan se der ligger en tråd af ovenpå ponchoen på billedet.
Godt på vej.

Skriv et svar

