Yndlingsmateriale

Mit yndlingsmateriale pt. er helt klart garn – i og med jeg elsker at hækle, så følger garnet ligesom med.
Kvalitetmæssigt så har jeg mest hæklet i bomuldsgarn bla. fra Søstrene Grene, da jeg primært har hæklet bamse og forskelligt legetøj.
Jeg har dog enkelte gange hæklet ponchoen er det skønne Natur Uld, som er virkelig lækkert at hækle i og superskønt og varmt til bla. ponchoer.

Source
Source

Jeg har dog brændt varm på Kauni, som jeg har hørt og læst rigtig meget godt om, så det skal helt sikkert også prøves. Men hvad jeg lige skal hækle med det er endnu ikke bestemt – måske et lækkert tæppe til stuen. Og farvevalgte i Kauni er jo intet mindre end fantastisk 🙂

På messen Kreative Dage i Fredericia stiftede jeg bekendskab med Silk Clay – en finurlig masse, som er selvhærdende og sjov at have mellem hænderne.
Det kunne jeg slet ikke stå for – og jeg var sikker på det ville blive et hit hos datteren, som i forvejen er vild med modellervoks. Jeg købte en pakke med hjem – og lur mig om det ikke er et hit både hos datteren, men også hos mig. Så stort et hit, at jeg gerne så det indkøbt i min institution –  og heldigvis var en god kollega med, som er lige så vild med det.
Måske det med tiden bliver det nye yndlingsmateriale – hvem ved.

Source

7 tanker omkring “Yndlingsmateriale

  1. Garn er bare lækkert 🙂

    Flesthverdage: silk clay er vel egentlig bare modellervoks, men en lidt mere blød kvalitet (hvis man kan sige det) – super lækkert at røre ved, og så er det smarte, at man kan lave forskellige figurer, lade dem stå og tørre i en døgns tid (alt efter tykkelsen og størrelsen) og det er derfor ikke nødvendigt at komme det i ovnen, som det f.eks. er med trylledej.
    Hvis man f.eks. vælger at lave figurer med udstikkerforme, så kan man, når de er tørre, klippe den til, hvis formen ikke er tilfredsstillende, da det ikke bliver hårdt på samme måde som f.eks. trylledej.

  2. Endnu en med en forkærlighed for garn 🙂
    Kaunien ser virkelig lækker ud – farven på det nøgle, som du viser, er virkelig skøn!

    Jeg synes også, at bomuld er godt at hækle i, så efterhånden har jeg også en del på “lager” 🙂

Skriv et svar

