Nuværende projekt(er)

Det er nu tredje dagen i blogudfordringen Mig og min hobby, og dermed punktet, hvad er jeg i gang med lige nu.
Jeg er stadig i gang med min poncho – det er som om, der pt. ikke er nok timer i døgnet, eller dage i ugen, til at jeg kan nå alt det jeg gerne vil. Og samtidig er overskuddet heller ikke det største, når maven vokser og vokser. Derfor står projekt poncho pt lidt stille – og så mangler jeg et par nøgler garn dertil, og jeg har ikke helt taget mig sammen til at få det købt/bestilt.
Ponchoen bliver hæklet i Natur Uld – super lækkert og skal nok holde mig og maven varm hen over vinteren, når jeg ikke kan passe mine jakker mere 🙂

Det stillestående projekt poncho

Derudover er jeg i gang med et babytæppe i alle de bomuldsrester, som jeg har liggende i garnkassen. Det skal hækles i firkanter, men det er som om det ikke er så spændende at hækle firkanter for tiden – nogen, der kender til det 🙂

3 styks færdige firkanter – jeg er dog kommet lidt længere – har vel ca. 12 klar, men stadig lang vej…

Opkriften på de fine firkanter kan du finde hos Jeanette//Lutter Idyl – super nem DIY med billedvejledning.

10 tanker omkring “Nuværende projekt(er)

  1. Du må da se og få bestilt det garn du mangler….pludselig skal du bruge den poncho 🙂
    Flot farve. Kan roligt forestille mig at det kan blive trættende i længden at hækle de
    samme firkanter hele tiden….bliver spændende at se det hele færdigt.

  2. Sikke en fint mønster, du poncho hækles i.
    Det er ikke altid det mest spændende at hækle den samme form igen og igen og igen… men jeg kan tænke mig, at det, at du ved, at det er til lillebebsen, så bliver det lettere at få taget sig sammen til at få det færdiglavet. Det skal nok blive et rigtigt sødt tæppe!

  3. Oh yes, det kender jeg godt til – er selv været i gang med yndlingstæppet 🙂 Det tog mig lige halvandet år at få hæklet den første firkant, fordi jeg ikke forstod opskriften. Men så lavede Jeanette en fantastisk vejledning og vupti, så kom der gang i lapperne 😉 Jeg ser frem til at følge dine firkanters tilbliven og hepper på, at du kommer i gang med ponchoen igen 😀

  4. Kender godt til det med lapperne. I starten går det hurtigt, når man så har hæklet et stykke tid bliver det lidt kedeligt. Men så er det jo godt det ikke løber nogen steder og man kan tage det frem igen, når lysten melder sig 😉

Skriv et svar

