Det vil jeg gerne lære

5. indlæg i blogudfordringen Mig og min hobby har overskriften Jeg kunne godt tænke mig at lære…
Egentlig er der flere ting, jeg gerne vil lære, men det første jeg kommer til at tænke på, når jeg læser sætningen er, at jeg rigtig gerne vil lære at strikke.
Altså jeg kan strikke ret – eller er det nu vrang… Det siger vist allerede lidt om mit kendskab til strikkeverdenen. Og når jeg så har strikket f.eks. et stykke, så er det vildt skævt, og jeg ender som regel med et trevle det hele op og finde hæklenålen frem igen.
Jeg har faktisk for laaang tid siden købt bogen Strikkeskolen, fordi så måtte jeg da kunne lære det. Men tiden har ikke helt været til det, så (som så mange andre ting) håber jeg tiden bliver til det, når jeg går på barsel til december.

Jeg synes bare der findes de fineste opskrifter på bla. trøjer til både børn og voksne, som jeg synes kunne være fantastiske at lave selv.
Jeg har jo en strikkedame, som for ikke så mange måneder siden lavede denne skønhed til mig, og hun gør det gerne igen, men det er altså bare noget andet, når man selv har lavet det.
Og når der nu er en lille ny på vej, kunne det jo være meget hyggeligt at lave noget til hende – måske bare et strikket babytæppe (for jeg har jo ikke nok påbegyndte projekter…).

Egentlig kunne det også være skønt at lære at sy – altså sådan rigtig sy bla. børnetøj. Og når jeg så følger forskellige blogs med kreative kvinder, som er fantastiske til at sy – bla. Anna, som bare er fantastisk til det, så savner jeg lidt den kunnen.

Derudover gad jeg godt, at jeg havde tid og overskud til at eksperimentere lidt mere med det der bageri. Der er jo et væld af blog med super skønne og lækre kager, som da ville være fantastiske selv at kunne kreere. Altså ikke bare at bage en god brunsviger (for det kan jeg faktisk godt :)), men mere de kreative kager med f.eks. fondant overtræk og diverse kreative pyntegenstande også lavet i fondant.
Og når Tulle lige om lidt har fødselsdag (ja, det er så midt i december), så har jeg bestemt mig for at der udover den obligatoriske brunsviger med slik og flødeskum, også skal laves nogle cupcakes med noget fint pynt – sådan ligesom for at starte i det små.
Jeg søger allerede inspiration – bla. i bogen Julia’s Cupcakes, som jeg har været så heldig at vinde i en give away hos Julia//The Vintage Hausfrau.

Men man kan jo ikke nå det hele på én gang – og så er det vel også noget med, at man ikke kan være lige god til alting – måske jeg bare skal acceptere det, ellers må jeg øve, øve og atter øve 🙂

6 tanker omkring “Det vil jeg gerne lære

  1. Jeg vil da gerne lære dig at strikke, hvis du bor i nærheden, men ellers find en strikkecafe/klub i nærheden, de vil helt sikkert lære dig at strikke.

  2. Du har så meget ret – man kan ikke nå det hele på en gang. Det er nogle gode ønsker du har, og det er både praktisk og sjovt at kunne alt det, især når man har små børn. Så kan man kreere smarte ting til dem. 🙂

  3. Jeg bliver også imponeret over, hvad andre kan udrette af flotte kager – både de små og de store af slagsen!

    Mon ikke, at du med lidt øvelse kan blive en bedre strikker, men altså jeg synes så også, at netop strikning til tider kræver en del tålmodighed – i hvert fald for mig. Måske har jeg det sådan, fordi jeg de sidste døgns tid har bandet over et hulmønster, der ikke passer 🙂

Skriv et svar

