Hjemmelavet karameller

Sidste weekend gik til dels med fødselsdags forberedelser, men det blev også til lidt julehygge, som bla. indebar at lave hjemmelavet flødekarameller.
Opskriften er fundet her – og det er faktisk supernemme. Jeg frygtede lidt, at det var mere besværligt (hvor jeg lige fik den ide fra ved jeg ikke), men det passer temmelig meget sig selv. Man skal blot holde øje med temperaturen og røre indimellem. 
Og til opgaven skulle jeg jo bruge et sukkertermometer, så da jeg så, at Søstrene Grene havde et til ikke ret mange penge, måtte jeg et smut forbi 🙂
Manden var ret begejstret for karamellerne, og de er allerede spist (da det var første gang, lavede fjer kun en halv portion). Så nu skal jeg have lavet en ny omgang flødekarameller, så der er til julen 🙂

Skriv et svar

