Bagedag

Den forgangne weekend brugte jeg lørdag formiddag på at bage.
Der blev bagt boller, banan-chokolade cupcakes og macarons.
Jeg har ikke prøvet at bage macarons før, men en gang skal jo være den første. Så efter at have googlet i et par dage og se, hvad der var at finde af opskrifter.
Opskriften jeg brugte på macarons fandt jeg hos Camilla//Himmelske kager. Mens den hvide chokoladetrøffel creme er fra Linn//Frk. Kræsen.
Fyldet var ikke helt som forventet, og da vi dagen efter skulle have kagerne med på besøg hos svigerforældrene, lavede jeg en smørcreme. Smørcremen finder du hos Maja//Chocolat. Den blev rigtig god – dog kom der ikke hindbær i min version, men der skal helt sikkert eksperimenteres med den smørcreme i andre smagsvariationer.
Jeg var egentlig af den opfattelse, at macarons var svære at lave, men det gik reletivt nemt, så det er helt sikkert ikke sidste gang, de bliver bagt herhjemme.
Jeg overvejer faktisk, om de ikke skal være en del af kagebordet til den kommende barnedåb til sommer.
Og så er det jo endnu en undskyldning for at bage dem lidt oftere indtil da, så der kan afprøves forskellige smagsvariationer 🙂
Banan-chokolade cupcakene er fra bogen Julias Cupcakes.
Banan-chokolade cupcakes.
Så mangler de bare cremen.
Lyserøde macarons klar til at blive fyldt med creme.

Macarons med fyld – to forskellige slags fyld. Smørcremen giver macaronen det rigtig udtryk, men den anden er med chokoladetrøffelcremen.

En tanke omkring “Bagedag

Skriv et svar

