Forsøgsbasis

Sidst i juni skal vi have barnedåb.
Vi skal være hjemme og maden står vi selv for i samarbejde med vores forældre, som heldigvis gerne giver en hånd med.
Og sådan en dag skal der jo også kage til.
Hvis mine evner rækkede til det, lavede jeg meget gerne en stor flot kage overtrukket med fondant og pyntet med skønne figurer. Så langt er jeg dog ikke i mine bagefærdigheder, så jeg nøjes i det små.
Men det kræver alligevel lidt fondant, og den sidste (og eneste) fondant jeg havde i mine hænder var en købe-fondant, og det gik ikke videre fantastisk.
Herefter har jeg læst lidt her og der omkring på nettet om hjemmelavet fondant, og den anden dag lavede jeg så en lille portion fondant. 
Det var super nemt, og lige nu ligger den i køkkenskabet og venter på at blive brugt.
Opskriften er fra bogen Julia’s Cupcakes.
Skumfiduser, olie og vand i gryden
Færdig og klar til brug
Skriv et svar

