Cupcakes

Jeg er jo som tidligere nævnt i gang med forberedelserne til barnedåben, som nærmer sig med hastige skridt. Maden får vi ude fra, men jeg vil gerne selv bage det kage vi skal have. Og det kræver lige lidt øvelse, har jeg erfaret 🙂
Vi skal have minicupcakes – to varianter. En chokoladecupcake og en vanillecupcakes begge to pyntet med frosting.
Og det er den der frosting, der volder mig lidt problemer. Eller det har den gjort indtil nu.
Manden var ikke den store fan, da jeg for længe siden lavede en creme cheese frosting, og den smørcreme, jeg har prøvet mig frem med, vil bare ikke helt som jeg vil.
Idag lavede jeg så lige en lille portion mini chokolade cupcakes og dertil lavede jeg en creme cheese frosting, men med et andet blandingsforhold end de opskrifter, jeg har fundet på nettet og i forskellige bøger.
Og den var super nem at arbejde med – dejlig nem at sprøjte ud på de små cupcakes, hvilket klart er en fordel, og så synes jeg den smager meget godt, hvilket jo er endnu et plus i bogen.
Senere skal vi være sammen med nogle venner, som er så heldige at de skal prøvesmage de cupcakes, og i køleskabet står resten, som skal prøvesmages imorgen for at se, hvordan de er dagen efter.
Jeg håber nemlig på, at de er lige så gode dagen efter, så jeg kan bage dem dagen i forvejen og pynte dem, så de bare skal anrettes 🙂
Et andet plus med frostingen er, at når jeg skal pynte den kagekage, som vi også skal have, så bliver det forhåbentlig lidt nemmere, end sidst jeg prøvede 😉
I får lige et par billeder af mine cupcakes med frosting, for jeg er altså lidt stolt af resultatet 🙂 
De skal måske lige have lidt mere frosting, men alt i alt er jeg rigtig godt til freds.
God weekend deride 🙂

Skriv et svar

